top of page
employee-engagement-cgd

Employee Engagement Survey Consultancy

What is an Employee Engagement Survey?

An employee engagement survey is a method used by companies to gather feedback and insights from their employees. This method involves asking employees a series of questions or statements to measure their perceptions, satisfaction, and level of commitment to the workplace.
The purpose of employee engagement surveys is to evaluate the overall health of the company, identify areas for improvement, and assess the emotional state of employees. The feedback gathered through these surveys helps companies understand the needs, concerns, and opinions of their employees, enabling them to make informed decisions that enhance employee satisfaction, morale, and productivity.
Conducting regular and anonymous employee engagement surveys is crucial for ensuring that employees provide honest feedback, leading to a more engaged and motivated workforce.

Çalışan Bağlılığı Anketinin İşlevi

1

THE MAIN PURPOSE

The purpose is to assess the overall health of the organization, identify areas for improvement, and measure employees’ sentiments. Feedback collected through these surveys helps organizations understand their employees’ needs, concerns, and opinions, enabling informed decisions that enhance employee satisfaction, morale, and productivity.

2

ENGAGEMENT SURVEY

Identifying strengths and areas for improvement helps to elevate your company’s corporate development to the highest level and makes it easier to address these areas. This, in turn, leads to a more engaged and motivated workforce.

3

SURVEY ANALYSIS AND ACTION PLAN

In the survey analysis and action plan we provide, you will gain insights into the problems and expectations of your most valuable resource—your people—and by addressing these issues, you can achieve your company’s vision and goals more quickly, steadily, and confidently.

Our Approach to Delivering Survey Services

  • Our experts listen to your company’s organizational structure and needs, which are then categorized under specific headings.

  • The survey to be conducted is specially designed considering your company’s structure and requirements.

  • The prepared surveys are administered to the designated employee group at a mutually agreed method and time, in coordination with your HR Manager.

  • The data collected from the surveys is carefully processed and subjected to statistical analyses by our experts.

  • Based on the numerical results, your company’s strengths and areas for improvement are identified.

  • Upon your request, methods and systems to enhance these areas are provided to you.

  • This process is repeated periodically to effectively monitor and support your company’s development.

UYGULAMA TAKVİMİ

Ekran Resmi 2025-06-18 09.21.59.png

Yöneticim beni çalışmalarımda ve gelişimimde destekler.

Şirketin tüm çalışanları için adil yönetim ve gelişim fırsatları olduğunu düşünüyorum

Yöneticim, kariyer hedeflerimi içtenlikle destekler

BEYAZ YAKA PERSONELE UYGULANACAK OLAN BAŞLIKLAR VE SORU ÖRNEKLERİ

Ekran Resmi 2025-06-18 09.25.09.png
Ekran Resmi 2025-06-18 09.27.06.png

Kişisel gelişimim için yeterince eğitim alıyorum

Kişisel değerlerim şirketin vizyon ve misyonuyla uyumludur

 

Yönetim, şirkette alınan önemli kararları ve değişimleri personele açık olarak bildirir

Ekip çalışması gerektiren görevlerde ekip üyelerinin iletişimi ve uyumu yeterli düzeydedir

Yaptığım iş karşılığında aldığım ücret tatmin edicidir

Veri Analizi

Her soru 2.5 puan, her anket 100 puan değerindedir.

Her başlıkta eşit sayıda soru bulunmakta olup ağırlıklı katsayıları eşittir.

Belirlenen ölçümleme skalasına göre sonuçlar aşağıdaki kategorilere tarafınıza ulaştırılır:

  • Her soruya göre dağılım

  • Her başlığa göre dağılım

  • Cinsiyete göre dağılım

  • İş yeri kıdemine göre dağılım

  • Departman ve genel dağılım

Aşağıda bir şirketin çalışanlarına uygulanan ankette liderlik, eğitim ve gelişim, kültür ve ücret alt başlıklarının kıdem derecesine göre dağılımı gözlemlenebiliyor. Kıdemi bir yıldan az olan çalışanlar şirketin liderlik seviyesini yüksek görürken bu kıdemin artmasıyla düşüşe geçiyor. Aynı şekilde eğitim ve gelişim açısından yeni çalışanlar daha memnunken sonraki yıllarda memnuniyet azalıyor. Şirket kültürü de diğer iki alt başlık gibi kıdemle azalan alt başlıklardan. Bu durumlara bakıldığında şirketin özellikle uzun süreli çalışanlarının mutluluğu için faaliyete geçmesi gerektiği anlaşılabilir. Son alt başlık olan ücret kısmı ise her kategoride yakın değerlerde ve ortalama olarak çıkmış. Bu hususta şirket ücret skalasını tekrardan değerlendirip iyileştirme çalışmaları yapmalıdır

Data Processing
image.png
image.png
image.png
1 yıldan az(110 kişi)                               1-5 yıl(70 kişi)                                        5 yıldan fazla(120 kişi)
traffic-light-design-free-vector.jpg

Evaluation of the Results

  • The results are mapped onto a “Traffic Light” scale and visualized.

  • Accordingly, blue areas indicate “excellent,” green areas signify “good,” yellow areas serve as a “warning,” and red areas represent “danger” signals.

  • Based on this scale, your company’s strengths and areas for improvement are clearly identified.

  • Action plans for development and risk areas are specially designed and reported to you.

bottom of page