

Çalışan Bağlılığı Anket
Hizmetleri
Çalışan Bağlılığı Anketi Nedir?
Çalışan bağlılığı anketi, şirketlerin çalışanlarından geri bildirim ve içgörüler toplamak için kullandıkları bir yöntemdir. Bu yöntem, çalışanların iş yerindeki algılarını, memnuniyetlerini ve bağlılık düzeylerini ölçmek amacıyla bir dizi soru veya ifadeyi çalışanlara yöneltmeyi içerir.
Çalışan bağlılığı anketlerinin amacı, şirketlerin genel sağlığını değerlendirmek, iyileştirme alanlarını belirlemek ve çalışanların duygu durumunu ölçmektir. Bu anketler aracılığıyla toplanan geri bildirimler, şirketlerin çalışanların ihtiyaçlarını, endişelerini ve görüşlerini anlamalarına yardımcı olur ve bu sayede çalışan memnuniyetini, moralini ve verimliliğini artıracak bilinçli kararlar alınmasını sağlar.
Çalışanların dürüst geri bildirimde bulunmalarını sağlamak için düzenli ve anonim çalışan bağlılığı anketlerinin yapılması çok önemlidir, bu da daha bağlı ve motive bir iş gücüne yol açar.

Çalışan Bağlılığı Anketinin İşlevi
1
TEMEL AMAÇ
Kurumun genel sağlığını değerlendirmek, iyileştirme alanlarını belirlemek ve çalışanların duygu durumunu ölçmektir. Bu anketler aracılığıyla toplanan geri bildirimler, kurumların çalışanların ihtiyaçlarını, endişelerini ve görüşlerini anlamalarına yardımcı olur ve bu sayede çalışan memnuniyetini, moralini ve verimliliğini artıracak bilinçli kararlar alınmasını sağlar.
2
ANKET ÇALIŞMASI
Şirketinizin kurumsal gelişimini en üst seviyeye taşımak için güçlü alanlar ve gelişim alanlarının belirlenmesi, bunlar üzerinde çalışılmasını daha kolay hale getirir. Bu da daha bağlı ve motive bir iş gücüne yol açar.
3
ANKET ANALİZİ VE EYLEM PLANI
Size sunacağımız anket analizi ve eylem planında, en önemli kaynak olan insan kaynağının problem ve beklentilerini anlayıp bu hususları geliştirerek şirketinizin vizyonu ve hedeflerini daha hızlı, istikrarlı ve sağlam adımlarla gerçekleştirebilirsiniz.
ANKET HİZMETİNİ SUNMA YÖNTEMİMİZ
01
Şirketinizin organizasyonel yapısı ve ihtiyaçları uzmanlarımız tarafından dinlenerek bu ihtiyaçlar belirli başlıklar altında toplanır.
02
Uygulanacak olan anket şirketinizin yapısı ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak özel olarak hazırlanır.
03
Hazırlanan anketler şirketinizin İnsan Kaynakları Yöneticisi ile belirlenecek olan ortak yöntem ve zamanda, belirlenen personel grubuna uygulanır.
04
Anketlerden alınan veriler uzmanlarımız tarafından titizlikle hesaplanır ve istatistiksel analizlere tabi tutulur.
05
Çıkan sayısal verilere göre şirketinizin güçlü alanları ve gelişim alanları belirlenir.
06
Talebinize göre bu alanları geliştirmek için kullanılabilecek yöntemler ve sistemler tarafınıza iletilir
07
Belirli periyotlarda bu süreç tekrar edilir.
08
Şirketin gelişimi etkili bir şekilde takip edilir.
UYGULAMA TAKVİMİ
BEYAZ YAKA PERSONELE UYGULANACAK OLAN BAŞLIKLAR VE SORU ÖRNEKLERİ

Yöneticim, işimde ve kişisel gelişimimde beni destekliyor
Şirketin, tüm çalışanlar için adil bir yönetim ve gelişim fırsatı sunduğuna inanıyorum.
Yöneticim, kariyer hedeflerimi içtenlikle destekliyor.
Kişisel gelişimim için yeterli eğitimi alıyorum.
Kişisel değerlerim, şirketin vizyon ve misyonuyla uyumlu.
Yönetim, şirkette alınan önemli kararları ve değişimleri personele açık bir şekilde iletiyor.
Ekip çalışması gerektiren görevlerde, ekip üyeleri arasındaki iletişim ve uyum yeterli düzeydedir.
Yaptığım iş karşılığında aldığım ücretten memnunum.
Veri Analizi
Her soru 2.5 puan, her anket 100 puan değerindedir.
Her başlıkta eşit sayıda soru bulunmakta olup ağırlıklı katsayıları eşittir.
Belirlenen ölçümleme skalasına göre sonuçlar aşağıdaki kategorilere tarafınıza ulaştırılır:
-
Her soruya göre dağılım
-
Her başlığa göre dağılım
-
Cinsiyete göre dağılım
-
İş yeri kıdemine göre dağılım
-
Departman ve genel dağılım
Aşağıda bir şirketin çalışanlarına uygulanan ankette liderlik, eğitim ve gelişim, kültür ve ücret alt başlıklarının kıdem derecesine göre dağılımı gözlemlenebiliyor. Kıdemi bir yıldan az olan çalışanlar şirketin liderlik seviyesini yüksek görürken bu kıdemin artmasıyla düşüşe geçiyor. Aynı şekilde eğitim ve gelişim açısından yeni çalışanlar daha memnunken sonraki yıllarda memnuniyet azalıyor. Şirket kültürü de diğer iki alt başlık gibi kıdemle azalan alt başlıklardan. Bu durumlara bakıldığında şirketin özellikle uzun süreli çalışanlarının mutluluğu için faaliyete geçmesi gerektiği anlaşılabilir. Son alt başlık olan ücret kısmı ise her kategoride yakın değerlerde ve ortalama olarak çıkmış. Bu hususta şirket ücret skalasını tekrardan değerlendirip iyileştirme çalışmaları yapmalıdır



Sonuçların değerlendirilmesi
-
Sonuçlar "Trafik Işıkları" olarak skalaya oturtulur ve görselleştirilir.
-
Buna göre mavi alanlar "çok iyi", yeşil alanlar ‘’iyi", sarı alanlar "uyarı" ve kırmızı alanlar "tehlike" sinyallerini verir.
-
Bu skalaya göre şirketinizin güçlü alanları ve gelişim alanları net olarak belirlenir.
-
Gelişim ve riskli alanlar için alınması gereken aksiyon planları ayrıca tasarlanarak tarafınıza raporlanır.